PN-EN 13707 + A2:2012 Elastyczne wyroby wodochronne – Wyroby asfaltowe na osnowie do pokryć dachowych – Definicje i właściwości.
Opis szczegółowy produktu
Papa na osnowie z włókniny poliestrowej, z obustronną powłoką z masy asfaltowej: z asfaltu
modyfikowanego SBS i wypełniacza mineralnego, z dodatkiem substancji zabezpieczajacych papę
przed przerastaniem korzeni roślin. Strona wierzchnia pokryta jest gruboziarnistą posypką mineralną oraz wzdłuż jednej krawędzi nałożony jest pasek folii o szerokości ok. 80 mm, strona spodnia jest profilowana i zabezpieczona folią z tworzywa sztucznego. Papa produkowana jest wg technologii „SZYBKI PROFIL SBS”.
Gwarancja Podstawowa: 20-35 lat, w zależności od konfiguracji z innymi papmi w układzie dwuwarstwowym Systemu Zielony Dach Icopal. Parametry techniczne
Długość: ≥ 7,5 m
Szerokość: ≥1,0 m
Grubość: 4,2mm (+/- 0,2 mm)
Osnowa: włóknina poliestrowa: 250 g/m2
Maksymalna siła rozciągająca: -kierunek wzdłuż: 950 (+/- 200) N/5 cm -kierunek w poprzek: 700 (+/- 200) N/5 cm )
Wydłużenie względne: -kierunek wzdłuż, 50 ± 10 % -kierunek w poprzek 50 ± 10 %
Giętkość w niskiej temperaturze: ≤ -20st C /30 mm
Odporność na spływanie w podwyższonej temperaturze: ≥ 100 st C
Przyczepność posypki: 10± 10 %
Sposób układania
Wykonywanie warstwy podkładowej w wielowarstwowych wodochronnych pokryciach dachowych. Sposób układania: metodą zgrzewania.
Warunki układania
Papę należy układać w temperaturze nie niższej niż 0 ºC, nie należy układać papy w przypadku mokrej powierzchni dachu, jej oblodzenia, podczas opadów atmosferycznych oraz przy silnym wietrze. Przechowywanie
Rolki papy należy przechowywać w pomieszczeniach krytych, chronione przed zawilgoceniem i przed działaniem promieni słonecznych lub źródeł ciepła. Rolki należy układać na równym podłożu w pozycji stojącej w jednej warstwie. Transport
Rolki papy należy przewozić krytymi środkami transportowymi, układane w jednej warstwie w pozycji stojącej, zabezpieczone przed przewracaniem się i uszkodzeniem. Rolki należy układać w sposób uniemożliwiający przemieszczanie się ich podczas transportu.